Haber

Uzaktan eğitimde bir uzmandan akademisyenlere ve öğrencilere ‘verimlilik’ tavsiyesi

Uzaktan eğitimde motivasyonu ve verimliliği artırmak için tekliflerde bulunan Atlas Üniversitesi Psikoloji Bölümü Öğretim Üyesi. Ülfet Uzunkoca, akademisyenler ve öğrenciler arasında net iletişim kanalları oluşturmanın ve karşılıklı beklentileri belirlemenin değerli olduğunu söyledi.

Atlas Üniversitesi Psikoloji Bölümü Öğretim Üyesi Dr. Ülfet Uzunkoca, öğrencilerin çevrimiçi öğrenme deneyimlerini geliştirmek ve akademik hedeflerine ulaşmalarını sağlamak için pratik ipuçları ve stratejiler içeren bir öneriler listesi hazırladı. Uzunkoca, “Önerilerimiz, öğrencilerimiz için hazırladığımız öneriler listesiyle birlikte kullanıldığında, hem çevrimiçi öğrenmeye yeni başlayan hem de deneyimli tüm akademisyenleri, öğrenci başarısını destekleyen ilginç, bilgilendirici ve etkili çevrimiçi deneyimler oluşturma konusunda destekliyoruz, iletişim ve uzaktan eğitime katılımdan içerik sunma ve değerlendirmeye kadar, bunun olmasını umuyoruz” dedi.

KAMERA DESTEKLENMELİ

Öğrenciler ve akademisyenler için ortak bir dil oluşturmanın değerli olduğunu belirten Dr. Uzunkoca, akademisyenler için uzaktan eğitimde motivasyon ve verimliliği artırma yollarına ilişkin konuları şöyle anlattı:

“Teknoloji Erişimi: Sınıf etkinlikleri için yüksek hızlı bant genişliği bağlantısına güvenli erişiminiz olduğundan emin olun ve derse başlamadan önce dersle ilgili tüm teknolojileri test edin.

“Çevrimiçi platforma alışın: Çevrimiçi öğretmeye başlamadan önce, kullanacağınız platformu anlamak paha biçilmezdir. Platformun özelliklerini, araçlarını ve işlevlerini keşfetmek için biraz zaman ayırın ve bunları rahatça kullandığınızdan emin olun.

“Teknik zorluklara hazırlanın: Çevrimiçi eğitim alırken teknik zorluklar kaçınılmazdır, bu nedenle hazırlıklı olmak önemlidir. Teknik sorunlar için bir yedek planınız olsun ve sorunları ortaya çıktıkça gidermek için hazırlıklı olun. İnsanların telefon numaralarını ve e-posta adreslerini bildiğinizden emin olun teknik destek için.

“Öğrencilerin teknik sorunlarına karşı dersten önce duyarlı olun: Derse başlamadan önce öğrencilerin derse aktif katılımını engelleyen bir durum olup olmadığı konusunda geri bildirim isteyin.

“Net beklentiler oluşturun: Öğrencilerin çevrimiçi kursta kendilerinden ne beklendiğinin farkında olduklarından emin olun. Ödevler, tartışmalar ve son tarihler için net yönergeler sağlayın.

“Ders içeriğini güncel tutun: Ders içeriğinin güncel olduğundan emin olun. Bu, öğrencilerin meşgul ve meşgul kalmasına yardımcı olabilir.

“Uygun öğrenme materyallerini seçin: Çevrimiçi dersler, öğrencileri meşgul eden ve motive eden ilgi çekici ve etkileşimli öğrenme materyalleri gerektirir. Öğrencilerin ilgisini çekmek ve ders içeriğini anlamalarına yardımcı olmak için çeşitli multimedya kullanın. Buna videolar, podcast’ler, etkileşimli sınavlar, oyunlar ve diğerlerini dahildir. çevrimiçi kaynakları içerir.

“Çevrimiçi etkinlikler planlayın ve oluşturun: Öğrenci katılımını, tartışmasını ve eleştirel düşünmeyi destekleyen ilgi çekici ve etkileşimli etkinlikler planlayın. Örneğin, çevrimiçi tartışmalar, akran değerlendirmeleri, grup projeleri ve sanal saha gezileri düzenleyebilirsiniz.

“Kamera sunumunu destekleyin.”

ÖDEVLERLE İLGİLİ DÜZENLİ GERİ BİLDİRİM VE DEVAM VERİLMELİDİR

Akademisyenlerin öğrencilere iletmesi gereken geri bildirimler konusunda da Dr. Uzunkoca uyarıda bulundu:

“Düzenli geri bildirim sağlayın: Öğrencilere ödevleri ve derse katılımları hakkında düzenli geri bildirim sağlayın. Bu onların motive olmalarına ve performanslarını geliştirmelerine yardımcı olur.

“Net bağlantı kanalları oluşturun: Çevrimiçi derslerde siz ve öğrencileriniz arasında net bağlantı kanalları oluşturmak paha biçilmezdir. Öğrencilerinizle bağlantıda kalmak ve sorularını yanıtlamak için e-posta, tartışma forumları, video konferans ve diğer araçları kullanın.

“Geri bildirim ve değerlendirme sağlayın: Öğrencilerin ilerlemelerini ölçmelerine ve öğrenmelerini geliştirmelerine yardımcı olmak için düzenli geri bildirim ve değerlendirmeler sağlayın. Öğrencilerin materyali anlamalarını ve ustalıklarını değerlendirmek için çevrimiçi sınavlar, ödevler ve projeler kullanmayı düşünün.”

DERSE 10 DAKİKA GEÇ BAŞLAYIN

“Ders için ısınma aktiviteleri oluşturun: Derse 10 dakika geç başlayın ve öğrencilerin kendi aralarında sohbet etmelerine izin verin.

“Bir birlik duygusu yaratın: Öğrencileriniz arasında, birbirleriyle etkileşimde bulunmaya ve fikirlerini ve deneyimlerini paylaşmaya teşvik ederek sınıfta bir birlik duygusu geliştirin. Bu, çevrimiçi tartışmalar, grup projeleri ve akran değerlendirmeleri yoluyla yapılabilir.

“İşbirliği için fırsatlar sağlayın: Öğrencilerin ödevler ve projeler üzerinde birlikte çalışması için fırsatlar sağlayın. Bu onların birbirlerinden öğrenmelerine ve takım çalışması becerilerini geliştirmelerine yardımcı olabilir.

“Ofis saatleri ve sanal toplantılar sunun: Sanal ofis saatleri veya tek bir toplantı aracılığıyla kendinizi öğrencilerin kullanımına açın. Bu, derse daha bağlı hissetmelerine ve kişisel ilgi görmelerine yardımcı olabilir.

“Kendini yansıtmayı teşvik edin: Öğrencileri öğrendikleri üzerinde düşünmeye teşvik edin ve düşüncelerini ve fikirlerini sınıfla paylaşmaları için onlara fırsatlar sağlayın.

“Gelişen bir zihniyeti teşvik edin: Öğrencileri gelişen bir zihniyet benimsemeye ve zorlukları öğrenmek ve büyümek için fırsatlar olarak görmeye teşvik edin. Bu, motive olmalarına ve dersle meşgul olmalarına yardımcı olabilir.

“Esnek olun: Öğrencilerin ihtiyaçlarına karşı esnek ve duyarlı olun. Çevrimiçi öğrenme zorlayıcı olabilir ve mümkün olduğunda anlayışlı ve uzlaşmacı olmak önemlidir.

“Bu stratejileri uygulayarak, öğrencilerin çevrimiçi derslere ilgi duymalarına ve motive olmalarına yardımcı olabilirsiniz.”

– İstanbulhaber-osmancik.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort